Pacjent ma prawo do (opis z grafiki powyżej):
- Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
- Informacji o swoim stanie zdrowia;
- Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielająca świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego staniem zdrowia;
- Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
- Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
- Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
- Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
- Opieki duszpasterskiej;
- Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie;
Rzecznik Praw Pacjenta
Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 190 590 (z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 20.00
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Młynarska 46,
01-171 Warszawa,
Sekretariat:
tel.: (22) 532 - 82 - 50
fax.: (22) 532 - 82 - 30
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Przyjęcia interesantów w Biurze:
Poniedziałek - w godzinach od 9.00 do 18.00
Wtorek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Środa - w godzinach od 9.00 do 15.00
Czwartek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Piątek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta